24. června 2011

Majorana hortensis


Máte rádi majoránku? Včera jsem sklidila první snítky, ani jsem to tak brzy nečekala, jelikož nedávno zasazené sazeničky byly velmi titěrné, taková chuďátka maličká. Kupodivu se majoránka pěkně "rozjela", některé už šly do květu, takže první sklizeň je tu :o)))))).









Majoránku pěstuji ve stařičké veliké smaltované míse, kterou chtěl soused kdysi dávno vyhodit. Používal ji na míchání malty :o))))))). Osvědčilo se mi majoránku vypěstovat pod stříškou na terase, lístečky nejsou vůbec špinavé od hlíny.






Pohodový víkend!!!




15 komentářů:

  1. Ahoj Šári, majoránce to v té míse ohromně sluší a úplně cítím tu její krásnou vůni. Přeji Ti krásný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký den Šári, my ji máme v trsech na záhonku a teda letos nic moc. Ale ta tvoje ta je výstavní. Tak ať se daří i nadále. Krásný víkend Majka

    OdpovědětVymazat
  3. Jituško, Majko, moc děkuji. Vypadalo to, že letos nebude žádná majoránka, opravdu byla ubohá. Majko, uvidíš, také Tě mile překvapí, asi na záhonku potřebuje více času.

    Krásné odpoledne. Šárka

    OdpovědětVymazat
  4. Šári, hezké a ještě užitečné. Šárinko a co s ní děláš přes zimu ? nevymrzne v lavoru ? Lněná kabeluška se ti taky moooc povedla. Děkuju a hezký víked. Pa Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Šári, majoránku my rádi...ostatně jako všechny bylinky.
    Mě ještě moc nevyrostla...pochutnali si na ni jiní živočichové a tak se mi snad ještě vzpamatuje...
    Tvá je nádherná a pěkně se jí v té misce daří...fotky jsou moc krásné a také velmi děkuji za návštěvu. Pochvaly od Tebe si opravdu vždy moc vážím...
    Přeji krásný víkend! Soňa

    OdpovědětVymazat
  6. Leničko, zdravím a děkuji. Majoránka je jednoletka, v našich podmínkách by vymrzla i na záhonku. Mám ještě nějaký Thymus, který se nazývá jako majoránka-trvalka, má trošku jiné listy, ale voní jako majoránka, má méně intenzivní vůni. Je fajn zjara, do polévky, kdy ještě nejsou ostatní bylinky vyrostlé.

    Pohodový víkend. Šárka

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Soni, děkuji za návštěvu, mě těší taktéž, velice!!!!! A Tvé fotky miluji!!!! Něžné, milé, krásné.

    pa pa Šárka

    OdpovědětVymazat
  8. Šári, úplně cítím tu vůni :). Krásně Ti roste - to mi připomnělo, že musím tu svou ostříhat, už měla na květ. Já jsem ji letos vysadila jako podrost k mechové růži :), u které odešla levandule.
    Hezký víkend! M

    OdpovědětVymazat
  9. Šárko, tvoje majoránka je v tom škopíku fakt parádnice. Mám ji v bylinkovém záhoně, taky jsem měla takové chudinky, ale nakonec roste. Stříhám ji průběžně a přidávám do jídla, je to úplně jiná chuť, než sušená.
    Měj se moc hezky, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý deň,

    Práve sme objavili váš blog a veľmi sa nám páči. Chceli by sme vám ponúknuť možnosť publikácie vášho blogu na našom ženskom portáli Zaria.cz a prosíme vás preto o e-mailový kontakt, kde vám môžme zaslať ďalšie detaily ponuky.

    Ďakujeme vopred!

    S pozdravom

    Silvia Karasová
    redakcia Zaria.cz
    skarasova@kankan-group.com

    OdpovědětVymazat
  11. ach majoránka sa mi najviac spája asi s vôňou guláša:-) už sa mi zbiehajú slinky...mojim bylinkám sa tento rok akosi nedarí, asi sa im málo venujem:-(

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky Šárko!!!!
    Tvoje majoránka je krásná a v tom smaltovaném lavorku jí to moc sluší.Ta moje je zatím mini....sázela jsem ji docela nedávno,stejně jako ostatní bylinky.Musím ale říct,že jídlo ochucené vlastnoručně vypěstovanými bylinkami chutná lépe.
    Šárko moc děkuju za návod na levandulové paličky...už jsou hotové.Díky a přeju krásnou neděli.
    B.

    OdpovědětVymazat
  13. Šárka, veľmi príjemný príspevok:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  14. Holky zlaté, moc děkuji za vaše návštěvy.

    pa pa Šárka

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...